۱۳۹۰ خرداد ۲۷, جمعه

مکارم شیرازی واردات شورت و سوتین غربی را حرام اعلام کرد

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، صبح روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، اظهار داشت: اخیرا در بازار قم مغازه هایی را مشاهده کردم که اقدام به فروش لباس های مستهجن زنانه در ملا عام می کنند و متاسفانه نیروی انتظامی هم هیچ گونه برخوردی با ایشان نمیکند.
ایشان در ادامه افزودند: حتی در نزدیکی حرم حضرت معصومه (س) مغازه ای هست که اقدام به فروش ست های بندی، پردار، توری و ... در رنگهای زننده و محرک می کنند که قلب هر مومنی را به درد می آورد.
وی افزود: عاملان این کار مصداق مفسد فی الارض هستند و از این رو دستگاه قضایی نباید در مقابل آن ها کوتاه بیاید.
این مرجع تقلید با بیان اینکه فروشندگان این اقلام اغلب قابل ارشاد هستند گفت: با یکی از فروشندگان این قبیل لباسها در محل کارش صحبت کردم و ایشان را امر به معروف و نهی از منکر کردم و ایشان هم گفتند که قبول دارند ولی مشکل مالی مانع از قطع همکاری با آن مغازه منحوس می شود، البته ایشان هم اکنون در دفتر مسجد اعظم قم مشغول به کار شدند و به حمدالله از شغل و درآمد جدید خود راضی است.
مرجع تقلید شیعیان در بخش پاپانی سخنان خود با اشاره به ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) و شیوه زندگی ایشان گفت: زنان مومن ایران باید از الگوی خود پیروی کنند و به جای خرید اینگونه لباس و زیور آلات مفسده به شوهر داری و بچه داری بپردازند که خیر مملکت در آن است و در صورت نیاز به اینگونه لباسها می توانند از فروشگاههای مادام خرید کنند که محصولاتش اسلامی است.

۲ نظر:

  1. خفه شو آخوندک کونی مادرقحبه ...مدفوع انگلیس !

    پاسخحذف
  2. اقای شیرازی اشکال از شورت ورنگ زننده ان نیست غذاهای پر کالری و عدم دقدقه جناب عالی وهم قطاران است. که رنگ لباس هم شما ها را حالی به حالی می کند
    فکر نمکنید اشکال ازمومنین است


    دوم.تمام البسه از کشوردوست .چین می باشد

    پاسخحذف