۱۳۹۰ خرداد ۱۹, پنجشنبه

مصباح یزدی: حفظ بیضه اسلام اوجب واجبات است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه امام خمینی (ره) ، آیت الله مصباح یزدی در گفتگو با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی به تشریح احکام شرعی در مبارزه با روزه خوری در ایام مبارک ماه رمضان پرداخت.
رییس موسسه امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه باید عزم همگانی برای حفظ بیضه اسلام صورت گیرد گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات است و از آنجا که احکام شرعی نقش بیضه اسلام را دارند حفظ بیضه اسلام اوجب واجبات است.
معظم له با ذکر روایتی از صدر اسلام گفتند: در صدر اسلام هم مساله روزه و روزه داری در حکومت اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار بود همانطور که به خاطر رعایت نکردن این موضوع و اقدام به روزه خوری در ملا عام توسط قوم بنی قریضه ، این مساله باعث درد بیضه و خشم پیامبر رحمت ، حضرت ختمی مرتب(ص) شد و ایشان دستور قتل عام تمام مردان و به کنیزی گرفتن تمام زنان آن قوم ظالم را دادند.
ایشان افزودند: در حال حاضر هم که استکبار جهانی سعی در تضعیف و تمسخر حکومت اسلامی دارد نباید بگذاریم تا عده ای انسان نما به بهانه بیماری و عدم توان این ظلم بزرگ را نسبت به ساحت دین روا دارند و باید به جد جلوی این ظالمان کافر بزغاله بایستیم و بر شما فرماندهان رشید اسلام حکم است که با تمام قوا جلوی این ظلم و انحراف و صدمه به بیضه اسلام را بگیرید.
وی در انتهای بحث و در جواب یکی از فرمانهان ارشد نیروی انتظامی گفتند: استعمال شیشه نوشابه به شرطی که تا آرم کوکاکولا در مقعد متخلفان فرو رود روزه را باطل نمیکند.

۱ نظر:

  1. خیلی‌ بامزه بود! من فکر می‌کنم استاد مصباح خودش چندان از شیشهٔ کوکا کولا بعدش نمیاد، وگرنه تجویز نمی‌‌کرد!

    پاسخحذف