۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

نوری همدانی: هدف نهایی موسیقی و خوانندگی فقط برای مدح و ستایش ولی فقیه است

آیت الله العظمی نوری همدانی با ضروری دانستن حمایت از رهبر معظم انقلاب، گفتند: در این راه از هر مانعی که سد راه ما عشاق ولایت حیدر باشد با بصیرت و اطمینان میپریم.
معظم له امروز در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت با اشاره به جایگاه مداحی در تشیع خاطر نشان کردند اصل و هدف نهایی موسیقی و خوانندگی فقط برای مدح و ستایش ولی فقیه و مرثیه خوانی برای سرور و سالار شهیدان است و اگر موسیقی برای هدفی غیر از این مورد استفاده قرار گیرد حرام است.
ایشان با تاکید بر اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خود به هنر خوانندگی میپرداختند افزودند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تعلیمات حضرت امام خمینی (ره) و آشنایی با مقام معظم رهبری از این حرفه کناره گیری کرده و تنها در محضر مقدس ولی فقیه به مداحی میپردازم.
این مرجع تقلید افزود: دانشمندان چند کشور غربی در محضر بنده چنین اعتراف کردند که علم و دانش آنها در برابر تاثیری که مداحی در افزایش بصیرت دارد هیچ است.
ایشان همچنین از مسئولان خواستند با توجه به نیاز روز افزون کشور به مداحان و لزوم واکسینه کردن جامعه از هر گونه فتنه و علوم انسانی، از سال بعد به جای رشته های غیر اسلامی علوم انسانی، رشته های مختلف مداحی، تعزیه خوانی، مرثیه سرایی و ... در دانشگاه های کشور تدریس شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر